Pravilna priprema za EGDS: Savjeti i smjernice

Endoskopski pregled želuca i daodenuma je zlatni standard u dijagnosticiranju bolesti ovih unutrašnjih organa. EGDS (ezofagogastroduodenoskopija) omogućava doktoru da ispituje sluznicu i mnoge jednostavne procedure, uključujući uklanjanje komada tkiva za kasniji morfološki pregled. Iako je EGDS vrlo siguran, važno je da se pacijent može pripremiti za endoskopski pregled.

Opće informacije o postupku

EFGDS (ezofagofibrogastroduodenoskopija) izvodi se u posebno opremljenoj endoskopskoj sobi. Glavni instrument koji omogućava procesu je gastroskop. Ovo je duga, fleksibilna sonda koja na kraju ima video kameru i sijalica. Slika se pojavljuje na ekranu pored ljekara koji obavlja ispitivanje, ali može se snimiti i na bilo kojem memorijskom mediju.

Endoskopija je minimalni invazivni način dijagnosticiranja bolesti probavne sustava.

Prilikom ispitivanja unutrašnjih organa, ljekar može otkriti patološke manifestacije bolesti u obliku sluznice, ulceracije, krvarenja ili obima benignih ili malignih neoplazmi. U teškim dijagnostičkim slučajevima, biopsija se može uzimati i morfološki analizirati kako bi se utvrdila precizna dijagnoza. Pored toga, doktor može izvesti manju operaciju – zaustavljajući manje krvarenje iz sluznice ili uklanjanje malog polipa.

Gastroskopija se izvodi kod pacijenata sa simptomima želuca i duodenalne bolesti, kao što su mučnina, bol u gornjem dijelu trbuha, kukuru, kiseli ukus u ustima itd. U svakom slučaju, samo liječnik koji tretira pacijenta određuje oznake i kontraindikacije za EGDS.

Gastroskopija omogućava ranu dijagnozu mnogih gastrointestinalnih bolesti, počevši od akutnih gastritisa i završne obrade sa tumornim procesima u zidovima organa.

Kako se pripremiti za EGD?

Priprema za istragu EGDS-a trebala bi biti sveobuhvatna i trebala bi se obaviti u svim pacijentima. Pravilna priprema uključuje:

• Obavezni razgovor sa pacijentom, tokom kojeg tretiranje liječnika ili endoskopstva trebaju objasniti pacijentu specifičnostima ispitivanja, mogućih rizika i pravila pripreme za EGDS. Takav razgovor igra važnu ulogu u psihološkoj adaptaciji osobe do endoskopije, što značajno smanjuje nivo stresa i olakšava ispitivanje i razdoblje nakon istrage. Ako je pacijent zabrinut, možemo koristiti blage sedative dan prije egda.
  • Svaki pacijent treba izvesti klinički pregled sa ljekarom i brojnim pregledima: općim testom krvi, opći test urina, testovi krvi za hepatitis B, C i HIV infekciju. Takve mjere pomažu u otkrivanju latentnih bolesti koje mogu prouzrokovati komplikacije tokom ili nakon ili nakon toga ili predstavljaju opasnost za medicinsko osoblje.
  • Važna stvar je razmotriti dijetu namijenjenu ubrzanju ispuštanja hrane iz stomaka. Stoga se sva “teška” hrana treba ukloniti 1-2 dana prije prehrane. To uključuje: povrće i voće, masni i konditorski proizvodi itd. Takođe ne biste trebali jesti začinjenu, vruću hranu s puno začina i mirisa u ovom periodu. To može izazvati privremeni crvenilo sluznice, što se može pogriješiti za gastritis.
  • Pacijenti bi trebali izbjegavati piti alkohol i pušiti. Alkohol također negativno utječe na unutrašnji sloj jednjaka i stomaka, dok nikotin promovira pretjerano formiranje sluzi, što otežava ispitivanje organa.

• Pacijent bi trebao prestati jesti 7-8 sati prije egda. To je dovoljno vremena za praznjenje stomaka i dvanaestornog duenuma, što je potrebno za bolju informativnu endoskopiju.
  • Ako pacijent uzima bilo koji lijek, uključujući gastrointestinalni trakt, trebao bi obavijestiti svog ljekara.
  • Ako se koristi lokalna ili opća anestezija, trebali biste reći svom ljekaru ako ste alergični na bilo koji lijek.

Uzimajući u obzir ove smjernice, sigurnost endoskopskog pregleda značajno se povećava i vrijednost medicinskih podataka se povećava.

Doktor je odgovoran da vas savjetuje kako se pripremiti za gastroskopiju.

Šta da radim u skladu s postupkom?

Nakon završetka postupka, morate nastaviti slijediti određene preporuke koje uključuju

• 30-60 minuta nakon endoskopije, ograničite potrošnju hrane i pića.
  • Ako je izvedena biopsija, pacijent ne bi trebao jesti vruću, masnu ili drugu “agresivnu” hranu za jednu do dva dana.
  • Ako se koristi opća anestezija, osoba je prihvaćena 24 sata u zdravstvenu ustanovu za trajno medicinsko promatranje.

• Ako se koristi lokalna anestezija, pacijent ne bi trebao voziti vozilo jedan sat, donose ozbiljne odluke itd.
  • Ako se pojave bilo kakvi simptomi ili neobični osjećaji, pacijent se treba odmah posavjetovati sa svojim ljekarom.

Pravilna priprema za EGDS uključuje niz psiholoških, domaćinstava i medicinskih mjera koje pacijent mora nastupiti prije endoskopije. Uzimajući u obzir, povećava se efikasnost istrage, podaci su informativniji i rizik od neželjenih posljedica je smanjen.